۸ روز پیش

استفاده کودکان از تلفن همراه: مزایا و معایب

استفاده کودکان از تلفن همراه: مزایا و معایب

استفاده از تلفن همراه برای کودکان در مواقع مناسب و محدود امری بلامانع است، اما بایستی توجه داشت که کودکان در بازه سنی دو تا پنج سال نباید بیش از یک ساعت در روز از این دستگاه ها بهره مند شوند. این محدودیت زمانی با هدف حفظ سلامت جسمی و روانی این گروه سنی از کودکان در نظر گرفته شده است، زیرا استفاده بیش از حد از تلفن همراه می تواند اثرات سوئی بر رشد و تکامل آنان داشته باشد. بنابراین رعایت این الزام از سوی والدین و مراقبان کودکان امری ضروری و حائز اهمیت است.

آیا استفاده از موبایل برای کودکان خطر دارد؟ این موضوع همواره یکی از نگرانی های والدین بوده است. از سال 1999، بسیاری از متخصصان اطفال توصیه هایی در مورد بچه ها و گجت ها داشته اند. آنها توصیه می کردند که کودکان زیر 2 سال نباید در معرض صفحه نمایش ها قرار گیرند. اما اکنون، آکادمی متخصصان اطفال آمریکا (AAP) کمی انعطاف بیشتری به خرج داده و گفته است که امکان مشاهده صفحه نمایش برای کودکان زیر 2 سال در شرایط مناسب وجود دارد. اگر کودک شما 18 ماهه یا بزرگ تر است، می تواند برنامه های با کیفیت بالا (مانند PBS و Sesame Workshop) را تا زمانی که شما به بچه های خود در درک برنامه کمک نمایید، مشاهده کند. این مسئله برای بچه های کوچک تر از این سن همچنان ممنوع است.

موبایل برای کودکان

کودکان می توانند از موبایل استفاده کنند؟

بچه هایی که بین 2 تا 5 سال سن دارند نباید بیشتر از یک ساعت در روز به تماشای صفحه نمایش های مختلف بپردازند و برای کودکان بزرگ تر باید یک محدودیت زمانی برای مشاهده تبلت و دیگر گجت ها قائل شد و باید مطمئن شد این نوع از اعمال فعالیت بدنی، بازی و یا خواب کودکان را کاهش نمی دهد. با توجه به نیازهای رشد و نمو، نوزادان می توانند از فناوری استفاده کنند. برای مثال استفاده از تبلت به کودکان در گسترش واژگان و یادگیری مفاهیم جدید کمک می کند اما آن ها باید به اندازه کافی رشد کرده باشند تا قادر به پردازش این قبیل از اطلاعات باشند.