۹ روز پیش

پنهان در پای مرغ: کشف ویتامین ها و مواد معدنی ارزشمند

پنهان در پای مرغ: کشف ویتامین ها و مواد معدنی ارزشمند

پای مرغ از لحاظ ترکیبات و اجزای تشکیل دهنده خود، دارای خواص و فواید شگفت انگیزی می باشد. این بخش از طیور، نقش بسیار مهمی در درمان و بهبود برخی از مشکلات و بیماری های جدی ایفا می کند. به عنوان مثال، مصرف پای مرغ می تواند در درمان پوکی استخوان و کاهش خطر شکستگی های استخوانی بسیار موثر باشد. همچنین این ماده غذایی خاصیت التیام بخشی و ترمیم کنندگی در مورد آسیب های اسکلتی و کمر درد دارد. بنابراین، پای مرغ را می توان به عنوان یک ماده غذایی ارزشمند و شفابخش در نظر گرفت که مزایای بسیاری برای سلامت انسان به همراه دارد.

ارزش و مصرف غذایی پای مرغ چیست

پای مرغ یک ماده غذایی مغذی و پرخاصیت است که از خواص درمانی متعددی برخوردار است. این ماده غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی است و می تواند جایگزین مناسبی برای افرادی باشد که از مکمل های غضروف ساز استفاده می کنند. با این حال، پای مرغ دارای میزان بالایی از کالری و چربی است و برای برخی افراد توصیه نمی شود. در این مقاله، به بررسی ارزش و مصرف غذایی پای مرغ خواهیم پرداخت.

کالری موجود در پای مرغ

یک پای مرغ در حدود 30 گرم وزن و 73 کالری دارد که حدود 45 گرم از آن را چربی و کلسترول تشکیل می دهد . هر 100 گرم پای مرغ دارای 215 کالری است که 63 درصد کالری موجود در پای مرغ از چربی و 37 درصد باقیمانده پروتئین است ، قسمت زیادی از این پروتئین ها به کلاژن که بافت پیوندی است، اختصاص دارد.

خاصیت پای مرغ

کالری و ارزش غذاییپای مرغ

ارزش غذایی پای مرغ

پای مرغ سرشار از ویتامین آ، ویتامین د، فسفر، کلسیم، اسیدهای چرب و منیزیم، همچنین غنی از سولفات کندروئتین که ماده مفید برای غضروف سازی در بدن است، می باشد.

مواد مغذی پای مرغ

پای مرغ حاوی بسیاری ازپروتئین ها، ویتامین ها، مواد معدنی و حیاتی است که بدن انسان قادر به تولید آنها نیست. از همین جهت افرادی که مشکلاتی مانند خمیدگی ناشی از کمبود کلسیم ، پوکی استخوان، آرتروز،نرمی استخوان(راشیتیسم) در کودکان و بزرگسالان، روماتیسم، شکستگی استخوان ، تغییرات ساختمانی در استخوانها هستند می توانند از این ماده غذایی استفاده کنند.

ویتامین پای مرغ

مواد مغذی موجود درپای مرغ

مقدار ویتامین D موجود در پای مرغ

از مهم ترین و شایع ترین مشکلاتی که در همه سنین دیده می شود ، کمبود ویتامینD است . میزان ویتامین Dو کلسیم پای مرغ ناچیز است و تنها 8 درصد نیاز روزانه را تامین می کند که حتی یک گیاه هم این مواد غذایی را دارد ، بنابراین چنانچه در بخش های قبلی سلامت نمناک کامل توضیح دادیم اگر کسی دچار کمبود ویتامینDباشد و از آن برای تامین ویتامینD مورد نیازش استفاده کند، در اشتباه است.

فواید درمانی پای مرغ

  • بهترین درمان برای پوکی استخوان
  • بهترین درمان برای راشیتیسم
  • بهترین جلوگیری و ترمیم نکروز و پوسیدگی مفاصل و غضروفها
  • بهترین پیشگیری و درمان صدای مفاصل در حال فرسایش
  • بهترین جایگزین برای قرص های غضروف ساز اروپایی و آمریکایی
  • بهترین کمکی برای رشد کودک و نوجوان
  • بهترین درمان برای سرماخوردگی و ضعف شدید
  • بهترین منبع گلوکزامین و سولفات کندورایتین
  • بهترین ترمیم کننده شکستگی استخوان
  • بهترین بهبود دهنده کمردرد یا دیسک کمر
پای مرغ برای کودکان

خواص درمانیپای مرغ

مصرف پای مرغ برای کدام افراد مضر است ؟

پای مرغ به دلیل چربی و کلسترول بالا یک غذای سالم و مناسب نیست اما مصرف مقدار کمی از این ماده غذایی در برخی مواقع مانعی ندارد اما افرادی که در معرض چربی های خون هستند و یا دارای سابقه خانوادگی چربی خون هستند، نباید پای مرغ مصرف کنند.

برای استفاده از پای مرغ در تهیه غذا ، آن را به میزان زیادی بجوشانند تا چربی روی آن خارج شود و بافت پیوندی آن تنها مورد استفاده قرار گیرد.

استفاده از پنجه مرغ برای کودکان و نوجوانان در حال رشد، افراد میانسال، خانم های باردار و افراد بیمار به هیچ عنوان توصیه نمی شود زیرا پوست پنجه مرغ ممکن است حاوی ترکیبات آلوده یا انواع آنتی بیوتیک باشد.

بیماران قلبی و عروقی که کلسترول خون شان بالاست در مصرف پنجه مرغ احتیاط به خرج دهند.