۱۱ روز پیش

بررسی علل تیرگی اطراف چشم و راهکارهای مؤثر برای رفع آن

بررسی علل تیرگی اطراف چشم و راهکارهای مؤثر برای رفع آن

وجود سیاهی زیر چشم با افزایش سن، امری طبیعی و متداول محسوب می‌گردد. با این حال، این مسئله می‌تواند تأثیر نامطلوبی بر زیبایی چهره داشته باشد. به همین منظور، راه‌کارهایی برای پوشاندن و یا کاهش میزان سیاهی اطراف چشمان ارائه شده است. این روش‌ها به افراد امکان می‌دهند تا با حفظ ظاهر جذاب و جوان‌پسند خود، اعتماد به نفس و جذابیت خویش را ارتقا دهند.

راه های درمان سیاهی دور چشم و دلایل آن

وجود سیاهی زیر چشم با افزایش سن امری طبیعی است، اما می تواند زیبایی چهره را کاهش دهد. به همین دلیل، راه هایی برای پوشاندن یا کاهش میزان سیاهی دور چشم ارائه شده است. در این مقاله، ما به بررسی برخی از این روش ها می پردازیم. با ما همراه باشید تا به طور جامع این موضوع را مورد بررسی قرار دهیم.

دلایل ایجاد سیاهی دور چشم

فاکتورهای مختلفی منجر به ایجاد سیاهی دور چشم و تشدید آن می شوند:

1. خستگی

خوابیدن بیش از حد، خستگی زیاد و خوابیدن دیروقت منجر به ایجاد سیاهی دور چشم می شود. محرومیت از خواب نقش مهمی در ایجاد رنگ پریدگی صورت و نشان دادن بافت های تیره زیر پوست و رگ های آن دارد. همچنین محرومیت از خواب منجر به پف شدن چشم هم می شود.

2. سن

فرایند پیر شدن یکی دیگر از عوامل تیره شدن زیر چشم است. هرچه سن بالاتر می رود، پوست انسان نازک تر می شود. همچنین در گذر زمان پوست خاصیت کشسانی و قدرت ساخت کلاژن خود را از دست می دهد، در نتیجه رگ های خونی تیره زیر پوست، قدرت نمایش بیشتر دارند.

3. فشار چشم

خیره شده به تلویزیون و صفحه کامپیوتر به مدت زیاد، منجر به فشار شدید روی چشم می شود و همین موضوع منجر به بزرگ شدن رگ های خونی در زیر چشم می شود و پیامد آن هم تیره شدن بیشتر دور چشم است.

4. آلرژی

واکنش های آلرژیک و خشک شدن چشم یکی دیگر از محرک های تیرگی دور چشم است. وقتی شما واکنش های آلرژیکی را تجربه می کنید، بدن، در پاسخ به باکتری های آسیب رسان، هیستامین ترشح می کند. یکی از نشانه های ناراحت کننده ترشح هیستامین، خارش، قرمزی و چشم های پف و در نهایت سیاهی دور چشم است. همچنین واکنش های الرژیکی گاهی اوقات باعث خارش شدید دور چشم و در نتیجه التهاب، تورم و پارگی عروق کوچک خونی می شود که دلایل خوبی برای تیرگی دور چشم هستند.

5. خشکی پوست

ماساژ پوست با یخ