۱۶ روز پیش

بررسی تفاوت های بین بی حالی ناشی از حساسیت فصلی و ام اس

بررسی تفاوت های بین بی حالی ناشی از حساسیت فصلی و ام اس

بی حالی و کم تحرکی یکی از علائم شایع و طبیعی حساسیت های فصلی است که گاهی اوقات با علائم اولیه بیماری ام اس اشتباه گرفته می شود. در هر دو مورد، بررسی دقیق و ریشه یابی این حالت بی حالی ضروری است تا بتوان منشا و علت اصلی این حالت بی حسی و کم تحرکی بدن را شناسایی کرد. این امر به متخصصان پزشکی کمک می کند تا بتوانند تشخیص صحیح را ارائه داده و درمان مناسب را آغاز نمایند. شناخت دقیق علت این بی حالی، گام مهمی در مسیر درمان و مدیریت موثر این مشکلات خواهد بود.

فصلی حساسیت یا ام اس؟

افرادی که به حساسیت فصلی مبتلا هستند، اغلب احساس خستگی و بی حسی بدنی را تجربه می کنند. با این حال، گاهی اوقات این علائم با بیماری خطرناک ام اس اشتباه گرفته می شود. ام اس یک بیماری خودایمنی است و نه یک بیماری نقص ایمنی. در این بیماری، سیستم ایمنی بدن به اشتباه به بخش هایی از بدن حمله می کند و باعث بروز مشکلات می شود.

بی حالی و بی حسی

بی حالی و بی حسی حساسیت فصلی

تشابه بی حسی بدن در حساسیت فصلی و ام اس

وی با تاکید بر اینکه ام اس هیچ ربطی به حساسیت های فصلی و حتی علائم مشابهی با آن ندارد، گفت:بیماری شایع در فصل بهار آلرژی بینی است که به تب یونجه معروف است و معمولاً در بیماران به صورت عطسه، آبریزش بینی، خارش چشم، گرفتگی بینی و بی حوصلگی بروز می کند که برخی از خانواده ها از این علائم آگاهی ندارند و فرزندان خود را تنبیه می کنند.

آقامحمدی با اعلام اینکه عدم تمرکز به درس یا در حین رانندگی نیز از علائم حساسیت های بهاری است، افزود:این مورد گاهی حتی ممکن است موجب بروز تصادف در حین رانندگی شود که برخی افراد تصور می کنند دچار سرماخوردگی شده اند و نمی دانند که این بیماری آلرژی است و اگر با مراجعه به موقع به پزشک، بیماری خود را درمان کنند هیچ گونه مشکلی در فصل بهار پیدا نمی کنند.

وی درزمینه راه های درمان آلرژی یادآور شد:استفاده از اسپری بینی و برخی قرص های مخصوص به درمان این بیماری کمک می کند.