۱۹ روز پیش

بهبود افسردگی با راهکارهای موثر

بهبود افسردگی با راهکارهای موثر

مطابق با روایات و متون اسلامی، همچنین شواهد و تحقیقات علمی جدید، بوییدن گل نرگس یا استفاده از عطر نرگس، تأثیری شگفت انگیز در پیشگیری از ابتلا به افسردگی دارد. این موضوع مورد تأیید و تصدیق علمای دینی و محققان حوزه پزشکی و سلامت روان قرار گرفته است. بر اساس مطالعات انجام شده، ترکیبات شیمیایی موجود در گل نرگس و عطر آن، می تواند اثرات مفیدی بر روی سیستم عصبی مرکزی داشته و از بروز عوارض ناشی از افسردگی جلوگیری کند.

افسردگی یا سرماخوردگی روانی

افسردگی یک بیماری روانی است که باعث احساس غم و ناراحتی مداوم و از دست دادن علاقه می شود. اکثر افراد گاهی اوقات احساس ناراحتی، افسردگی و غم را تجربه می کنند، این احساس افسرده و غمگین بودن واکنشی طبیعی بدن به مشکلات زندگی و از دست دادن چیزها و کسانی است که به آنها علاقه داریم. با این حال، زمانی که این احساس غم و اندوه شدید، بی امیدی، ناتوانی و بی ارزشی بیشتر از چند روز یا چند هفته طول بکشد، فرد دچار بیماری افسردگی شده است.

بیماری افسردگی بر طرز فکر، احساس و رفتار شما تاثیر می گذارد. افسردگی می تواند، باعث ابتلای به انواع بیماری های جسمی و روانی شود. افراد افسرده ممکن است در انجام وظایف روزانه ناتوان بوده و حتی احساس کنند، زندگی ارزش زندگی کردن ندارد. برخلاف تصور افراد افسردگی فقط یک ضعف و ناتوانی نیست و نمی توان آنرا به سادگی نادیده گرفت، بلکه یک بیماری مزمن مانند دیابت ، فشارخون و … است که باید برای درمان آن اقدام کرد.

در این جا لازم می دانم که راهکارهای طب سنتی و طب اسلامی را برای پیشگیری و درمان افسردگی بیان نمایم.