۲۱ روز پیش

کلسیم را جذب کنید | راهکارهای افزایش جذب کلسیم در بدن

کلسیم را جذب کنید | راهکارهای افزایش جذب کلسیم در بدن

برای دستیابی به سطح کلسیم مناسب در بدن، توجه به تأمین منابع ویتامین دی ضروری است. با مصرف کافی ویتامین دی، بدن قادر خواهد بود کلسیم را به نحو مطلوب جذب و به کار گیرد. همچنین، داشتن رژیم غذایی متناسب با نیازهای بدن و استفاده از مواد غذایی غنی از کلسیم نیز نقش مهمی در تأمین سطح مناسب این ماده معدنی ایفا می‌کند. با اتخاذ این رویکردها، می‌توان از تأمین کلسیم موردنیاز بدن اطمینان حاصل نمود.

7 مورد مهم برای افزایش جذب کلسیم و پیشگیری از کمبود کلسیم

برای جذب بهتر کلسیم، مصرف مقادیر کافی ویتامین D که برای جذب کلسیم ضروری است، بسیار مهم است. این ویتامین را می توان از طریق نور خورشید تأمین کرد. بسیاری از افراد از کمبود کلسیم رنج می برند و سعی می کنند غذاهای غنی از کلسیم را مصرف کنند. با این حال، کمبود کلسیم ممکن است ناشی از جذب ناکافی آن باشد، نه لزوماً رژیم غذایی. 7 نکته مهمی که در این مقاله ارائه شده است می تواند به متوقف کردن جذب طبیعی کلسیم کمک کند و نیازی به مصرف مکمل های کلسیم نباشد.

کلسیم

برای جذب بهتر کلسیم چکار کنیم؟

هنگامی که آزمایشات پزشکی، کمبود کلسیم را نشان میدهد باید به این فکر کنیم که آیا ما غذاهای غنی شده از کلسیم را کمتر مصرف می کنیم، از یک اختلال رنج میبریم، یا این مشکل به خاطر چگونگی جذب ماده معدنی در بدن ما است؟

1.بیش از حد از محصولات لبنی استفاده نکنید:

4.به فلورای روده ی خود کمک کنید:

موضوع بسیار مهمی که همیشه باید در رژیم غذایی مناسب به خاطر داشته باشیم این است که زیاده روی در مصرف فیبر, جذب کلسیم در روده را سخت تر میکند. با وجود اینکه فیبر یکی از مواد معدنی بسیار مهم در رژیم غذایی است ام نباید آن را بیش از اندازه مصرف کرد.

5.برای صبحانه شیربادام بخورید:

بادام یک ماده غذایی سالم و غنی از کلسیم است. برای استفاده از مزایای بادام باید آن را به طور روزانه و منظم مصرف کرد. یکی از روشهای ساده برای افزودن بادام به رژیم غذایی، تهیه شیربادام خانگی است که جایگزین مناسبی برای شیرهای لبنی می باشد. این نوشیدنی خوشمزه و مقوی برای همه ی افراد در هر سنی مناسب است.

شیربادام

6.مراقب فیبر بیش از حد باشید:

موضوع بسیار مهمی که همیشه باید در رژیم غذایی مناسب به خاطر داشته باشیم این است که زیاده روی در مصرف فیبر, جذب کلسیم در روده را سخت تر میکند. با وجود اینکه فیبر یکی از مواد معدنی بسیار مهم در رژیم غذایی است اما نباید آن را بیش از اندازه مصرف کرد.

7. ویتامین D بیشتری مصرف کنید: