۲۱ روز پیش

تشخیص تفاوت گوشت گاو و الاغ

تشخیص تفاوت گوشت گاو و الاغ

تشخیص گوشت گاو از الاغ در هنگام خرید گوشت قرمز بسیار ضروری است تا از فریب افراد فرصت طلب در بازار جلوگیری شود. در شرایط کنونی، در بازار عرضه مواد غذایی هیچ تضمینی برای سلامت و کیفیت محصولات وجود ندارد. این موضوع اهمیت بالایی دارد زیرا مصرف گوشت الاغ به جای گوشت گاو می تواند برای سلامت مصرف کنندگان مخاطرات جدی به همراه داشته باشد. بنابراین، آگاهی مصرف کنندگان در زمان خرید گوشت قرمز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

راه های تشخیص گوشت گاو از گوشت الاغ با این روش ها:

تشخیص گوشت گاو و گوسفند از سایر گوشت های قرمز مانند گوشت الاغ و گاها اسب برای بعضی از افراد دشوار است. بنابراین، قدم اول در خرید گوشت سالم، خرید از قصابی های معتبر و مطمئن است. امروزه، بسیاری از گوشت ها بسته بندی شده و از کارخانجات معتبر هستند و معمولاً قسمت های مختلف گوشت به صورت جداگانه به فروش می رسند. بنابراین، می توان از روی لاشه حیوان به نوع آن پی برد. با این حال، گوشت هایی که تکه شده یا چرخ کرده هستند، مشخص نیست که از چه حیوانی تهیه شده اند. در این موارد، می توان تنها با اعتماد به قصاب و کارخانه، گوشت را خریداری کرد. از لحاظ طعم و مزه نیز، گوشت گاو و گوسفند تفاوت چندانی با گوشت الاغ و سایر گوشت های قرمز ندارد. حتی برخی معتقدند که گوشت الاغ شیرین است، اما این موضوع صحت ندارد و افراد عادی نمی توانند نوع گوشت را تشخیص دهند. در نهایت، تنها در آزمایشگاه های تخصصی می توان به این موضوع پی برد.

تشخیص گوشت گاو از گوشت الاق

ویژگی انواع گوشت ها

مهم ترین ویژگی گوشت الاغ از نظر متخصصان این است که بعد از استفاده از گوشت الاغ بسیار سریع و به مدت طولانی احساس سیری ایجاد می شود اما اگر بخواهیم از روی شکل ظاهری گوشت تشخیص دهیم باید ویژگی های گوشت سالم گاو و یا گوسفند را بشناسیم که عبارت است از: گوشت بره گوشتی روشن ، صورتی پررنگ، کم چرب و لطیف است، زود می پزد و طعم بسیار خوبی دارد. گوشت گوسفند استخوان دار است و چربی آن نسبت به چربی گوشت گاو یک به 10 است. رنگ گوشت گوسفند، قرمز روشن است. در ماه های مهر و آ بان دوره فراوانی اش است و از اوایل فروردین تا 15 اردیبهشت کمتر در بازار پیدا می شود. رنگ گوشت گوساله و گاو قرمز پررنگ است و البته گوشت گوساله چربی کمتری دارد. زمان فراوانی گوشت گوساله و گاو از اواخر بهار تا اوایل پاییز است. چون طبع گوشت گوساله و گاو سردتر از طبع گوشت گوسفند است بعضی ها تمایل بیشتری به خوردن گوشت گوسفند دارند ولی گوشت گاو ارزان تر از گوشت گوسفند است.

نتیجه:

در تمام سایتهای معتبر دنیا این مطلب منتشر شده است که گوشت گاو و گوشت الاغ بسیار شبیه به هم هستند و به سختی می توان تفاوت انها را تشخیص داد بنابراین تا حد امکان از قصابی ها و فروشگاههای معتبر گوشت مصرفی را خریداری کنید چرا که در تمام دنیا سودجویان بسیاری گوشت الاغ را به جای گوشت گاو می فروشند.