۲ ماه پیش

بهبود سلامت روان و تقویت عملکرد عصبی

بهبود سلامت روان و تقویت عملکرد عصبی

ضعف اعصاب و مشکلات روانی اغلب تأثیرات نامطلوبی بر زندگی روزمره افراد دارد. با این وجود، خوشبختانه راه‌حل‌های مؤثری برای مقابله با این چالش‌ها وجود دارد. یکی از مؤثرترین و کاربردی‌ترین این راهکارها، تغذیه مناسب و مغذی است. رژیم غذایی مناسب نه تنها می‌تواند به تقویت سیستم عصبی کمک کند، بلکه در بهبود خلق‌و‌خوی افراد نیز نقش بسزایی ایفا می‌نماید. بنابراین، توجه به تغذیه سالم و متعادل یکی از راهبردهای کلیدی برای مدیریت مشکلات اعصاب و روان است.

درمان حالات بد روحی و مشکلات روانی مختلف با استفاده از مواد غذایی مناسب

یکی از راهکارهای درمانی موثر برای رفع هر گونه مشکل روحی و روانی، تغذیه مناسب است. این تغذیه شامل مواد غذایی حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است که با دریافت هر یک از آنها، بدن به وضعیت مطلوب خود نزدیک می شود. از آنجایی که داشتن آرامش ذهنی و حال خوب روحی، لازمه زندگی شاد و سالم است، در این بخش به معرفی چند مورد از این خوراکی های مفید برای بهبود حال روحی پرداخته ایم.

اگر غمگین هستید

غذاهایی بخورید که سرشار از امگا3 و ویتامین دی هستند تا با ورود این ویتامین به بدنتان شما به سطح مطلوبی از شادی و نشاط برسید پیشنهاد می شود افراد غمگین مواد غذایی همچون بذر کتان و ماهی های چرب مثل قزل آلا را بیشتر بخورید.

امگا 3

اگر کم طاقت شده اید

غذاهایی غنی از ویتامین سی بهترین پیشنهاد برای این شمایی است که نیاز به افزایش کمی تحمل و صبر دارید. هر زمان حس کردید کم طاقت شده اید، مواد غذایی ویتامین سی دار همچون مرکبات، گوجه فرنگی، آناناس، توت فرنگی، کیوی و کلم را در برنامه غذایی خود پررنگ تر کنید.

اگر استرس و اضطراب رهایتان نمیکند

امان از این استرس که چند سالی است تقریبا تمام رده های سنی را درگیر خود کرده پس چه استرس شما شدید باشد و چه میزان اضطرابتان کم، در هر صورت سعی کنید مواد غذایی غنی از ویتامین های گروه ب را در برنامه غذایی خود بگنجانید. با کلیک روی لینک زیر میتوانید لیست کامل تمام مواد غذایی که بیشترین میزان ویتامین ب را در خود دارند را مشاهده کنید.

انواع ویتامین ب و منابع غذایی تمام ویتامین‌های ب

ویتامین ب

اگر اعصابتان خط خطی است

ضعف اعصاب یکی از اصلی ترین نشانه های کمبود پتاسیم در بدن است پس بدون مقدمه و پرداختن به حواشی، به شمایی که بی اعصاب هستید پیشنهاد می کنیم، ذرت، موز، لوبیا سفید، آووکادو، سیب زمینی و بیشتری بخورید.

مشکل بی خوابی دارید

اگر بیخوابی به سرتان زده است به سراغ غذاهای غنی از منیزیم بروید. مواد غذایی همچون نخود، عدس، جو دوسر، تخم کدو و اسفناج را میتوان جزو بهترین منابع منیزم دانست.